Thursday, August 16, 2012

layakkah?

kecik.
kerdil.
tak tiba-tiba wujud rasa perasaan ini.
terpikir. termenung sekejap.

"wahh! hebatnya mereka. sangat hebat!"

tahap mereka tak sama macam aku.
bijak. pandai. petah bercakap. berfikiran cergas.
mereka paling tinggi. paling atas.
aku paling rendah. bawah sekali.
patutkah aku rasa bersyukur?
atau rasa di hina?

aku berada di kalangan orang-orang yang hebat.
semua ada pencapaian yang membanggakan.
aku apa yang ada?
bak kata najwa latif, kosong.
dalam hidup aku ni ada ke zaman kegemilangan?
wujud ke?
tak pernah.
Allah.
kerdil nya diri aku ni.
kecik.
hina.

ya Allah,
lindungilah diri ku dari segala dosa-dosa besar dan kecil.
jauhi lah diriku dari segala perkara-perkara buruk, maksiat.
ampunilah segala dosa-dosa kecil dan dosa-dosa besar ku ya Allah,
engkau lah maha pengampun lagi maha penyayang.

amin.

1 comment:

NazSlash said...

cukuplah hanya melaksanakan perintah Allah. :)